Wednesday 10 August 2011

KERAJAAN MALAYSIA BOLEH NAMPAK SEMUT DISEBERANG TAPI TIDAK PERASAN GAJAH DIHADAPAN(penghinaan agama Islam)


Bismillahirrahmanirrahim...
assalamualaikum,penulisan ini bukan bertujuan memalukan atau membangkang menindas atau sebagainya,tetapi hanya satu teguran agar pihak berwajib membuka mata mereka dan cuba sedaya upaya membanteras masalah2 ini..
Isu seperti ini sering kali di landa umat Islam dari dulu hingga kini di seluruh dunia, ISU PENGHINAAN TERHADAP AGAMA ISLAM,bukan sahaja Islam itu di hina oleh kaum kafir sahaja,malah turut dihina dan dicerca oleh mereka2 yang menganggap diri mereka masih islam(syiah) tetapi menghina sebahagian dari perkara agama Islam itu sendiri. Kes2 seperti ini sering kali mendapat perhatian dan bantahan yang dikeluarkan oleh kerajaan Malaysia apabila ada pihak2 tidak bertanggung jawab diluar sana menghina agama ISLAM,sememangnya ii suatu perkara yang baik menunjukkan bahawa Malaysia sebuah negara berpenduduk Islam yang sangat prihatin dan sensetif terhadap penghinaan agama,Allah,dan Rasulullah,sehingga Kerajaan Malaysia sering mendesak Persatuan2 dunia mengambil tindakkan terhadap para penghina2 agama Islam tersebut. TETAPI! yang menjadi masalah dan pelik, PENGHINAAN AGAMA ISLAM berleluasa di Malaysia ini,tetapi apakah mereka semua itu dikecam? diambil tindakkan? tahukah anda? para penghina2 agama ini mengak bahawa mereka adalah ex-muslim yang telah murtad,mereka membuat pengakuan terang2 di laman2 sosial seperti facebook.com, MENGAPA INI TERJADI? APA KERJA JABATAN AGAMA? APA TINDAKKAN KERAJAAN? adakah perkara ini semua terjadi disebabkan Jabatan/majlis agama di Malaysia ini pekerjanya makan gaji buta? atau tidak bertauliah? atau HANYA TUNGGU REPORT?? adakah kerajaan Malaysia ini lebih mementingkan pembangunan batu lebih dari pembangunan moral/akhlak??(Kan dah susah.. lantik penguatkuasa hanya kelulusan SPM,otak pun sampai situ jela,kerja pun tak berapa nak tinggi la pencapaiannya) apakah tindakkan kerajaan yang tidak pernah kami dengar bersungguh2 menghapuskan dan melenyapkan para murtad yang menghina agama Islam di Malaysia ini? di facebook.com sahaja terdapat begitu ramai mereka yang murtad dan menghina Agama Islam,mengapa saya kata bahawa Malaysia memang tidak bergerak agresif dalam menangani masalah ini kerana saya sendiri berhubung dengan para murtad ini dari dulu hingga hari ini,dan mereka masih mampu ketawa dan terus menghina agama,tidak pernah ditangkap atau sebagainya. jadi? hanya terus berdiam? anda yang membaca teruslah mendiamkan diri,tidak perlulah mendesak mana2 pihak menyelamatkan keadaan,selepas baca,tutup dan teruskanlah dengan pekerjaan anda, DAN PERCAYALAH! setahun dua je lagi,mungkin anak,sepupu,jiran,adik,abang,kakak kita telah murtad dan menghina Agama Islam didepan kita,waktu itu anda meminta pertolongan mana2 pihak,dan pihak itu akan menjawap "itu hak dia memilih sebagai manusia" waktu itu APA YANG MAMPU ANDA BUAT??
BAYANGKANLAH DALAM SATU KOMUNITI TERDAPAT 100 ORANG PENDUDUK DALAM 100 ORANG ITU TERDAPAT SEORANG MURTAD,MANAKALA 99 YANG LAIN TIDAK, DAN 99 YANG LAIN TADI MENCEGAH PERKARA MURTAD ITU DENGAN HATI MEREKA(SELEMAH2 IMAN),MAKA 99 ORANG ITU TERSELAMAT DARI PERKARA MURTAD. ITU ADALAH SELEMAH2 IMAN,BAYANGKAN JIKA KITA SEMUA MAMPU MENCEGAH DENGAN CARA YANG LEBIH BAIK?? MAKA ANDA SEMUA AKAN BANGGA MENJADI UMAT ISLAM!!

Dalam hadis Nabi SAW disebutkan : Orang yang meninggalkan solat lebih besar dosanya dibanding dengan orang yang membakar 70 buah Al-Qur’an, membunuh 70 nabi dan bersetubuh dengan ibunya di dalam Ka’bah.
Astaghfirullah. Semoga kita semua HUSNUL KHATIMAH. Aamiin. Laa haula walaa quwwata illa billah..

No comments:

Post a Comment